16 March 2015

Trip Perhentian | Hiking ke Kincir Angin

Salam.

Pada hari first kami menjejakkan kaki ke Perkampungan Nelayan. Lepas makan dan solat, kami -- masa tu ada Alang, Nisa dan Husna. Gegirl je la nak ke kincir angin. Waktu tu jam pukul 3 petang. Panas? Tak payah cakap. Sangat terik.

Kitorang je yang semangat nak ke kincir angin -,-

Ada satu group ni, ramai jugaklah. Dorang baru lepas snorkeling. Nak pergi kincir angin jugak. Tapi sebab dorang kena naik bot jam 4 memandangkan lagi setengah jam je lagi nak ke jam 4. Bot dari perkampungan ni nak ke jeti cuma ada 3 waktu je. Jam 9, jam 12 dan jam 4 petang.

Jadi, kami 50-50 sama ada nak ke Kincir Angin atau tak. Ada group lain yang dah selamat pergi dengan bot dah pun time tu. Sebab kami tak ramai, naik bot pun macam tak sedap je la. Tak meriah. Sikit sangat orang. Haha! Kami pun balik semula ke bilik untuk berehat.

Kincir angin, mung tunggu aku datang!

Terjaga dari tido. Dapatlah jugak nikmat tido walaupun sejam lebih je. Tak tahu nak buat apa. Rasa macam membazir peluang je tak manfaatkan masa yang ada. Kami decide sekali lagi nak ke kincir angin. Walaupun penat masih belum hilang, dengan tak cukup tido sebab overnight dekat KLIA2, lepas touchdown terus ke jeti, and so on lah!

Organizer ada buat group Whatsapp untuk trip ni. Dia pun rasa tercabar sebab ada group yang dah pergi ke kincir angin. Haha! Lepas dah pom pang pom pang dalam group, ada dua group je yang pergi ke kincir angin ni. Cuaca pun ok. Dah redup sikit. Dapatlah satu boat tu ada 11 orang termasuk pemandu bot. tambang bot RM30 return.


Jernih gila. Rasa nak minum. Lupa jap tu ayaq laut!

Sampai ke destinasi. What do you expect? Opkos air laut nya yang sangat jernih. Lepas kami turun bot dan berjalan ke arah yang ingin dituju, what do you expect? Korang kena jalan naik bukit, ada la dalam 500 meter. Kesian Nisa dengan Husna. Terus mental breakdown. Haha!


Sikit lagi nak sampai. Pheww!

Tapi serius, bila korang dah sampai ke puncak kawasan kincir angin, segala penat lelah korang mendaki tadi terbayar. Terus lenyap and hilang. Kecuali mindset korang betul-betul belum ada aura positif lagi. Haha! Subhanallah! Sangat cantik view laut dari sini.

View laut dari puncak kincir angin

Jalan straight teruih ke Shangri-La lalalala~


Kalau masuk ikut Long Beach, bolehlah turun kat jeti sana


Si Afiq tu dah sampai bawah sana da.

Tapi nampak tak jeti tu dah roboh? Kene hempas dengan ombak.
So, tak boleh da la masuk ikut situ.

Thanks Afiq utk pic ni.

Lepas dah puas bergambar, kami turun semula ke kaki bukit. Sebab dah jam 6 waktu tu. And time tu semua plan nak mandi laut sekejap. Takkan nak lepaskan peluang dekat air laut yang jernih? Tapi tak boleh lama-lama sebab memang dah lewat sangat.

Sunset!

Playing with sunset

Gambar wajib ada. Haha!

Along yang lupa daratan da


 
Jam waktu tu dah lewat senja. Pakcik bot dah panggil sebab dah nak malam. Bila malam, pakcik bot akan caj tambang ni jadi dabel. Sebab malam-malam bawak bot memang bahaya. Takdak lighthouse. Bergantung pada lampu bot secoet semata-mata.

Seronok brader ni balik dari kincir angin

Lepas makan, masing-masing kepenatan. Nisa dengan Husna memang muka dah tension. Malam tu sakit-sakit badan diorang. Alang la jadik mangsa tukang urut kaki depa dua. Haha! Esoknya, kami akan bersnorkeling pula. Tak sabar!


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

1 comment:

Anonymous said...

nice pic and models :)

Post a Comment