01 February 2015

Trip Langkawi | Kota Mahsuri & Beras Terbakar

Salam.

Selamat Hari Wilayah 2015. Jadi, saya cuti sebab KL cuti. Selamat bekerja kepada mereka yang bekerja di Selangor. Hehe!

Balik dari Island Hopping, kami pulang ke penginapan untuk lunch, rehat, mandi dan solat. Tempat seterusnya ialah ke Kota Mahsuri.

Masa on the way ke sana, ada ramai orang dekat satu kawasan lapang ni. Depa buat contest layang-layang ka? Dalam hati saya, tahan betei depa tengah panaih macam ni main layang-layang.

Kami pergi Kota Mahsuri pun sebab nak berjalan dalam bangunan je. Oh ye! Tiket masuk RM7 kalau saya tak silap.

First, kami jalan-jalan dekat kawasan Makam Mahsuri. Lepas tu snap picture dekat Arca Lembing. Besaq jugak la. Then jalan-jalan area Perkampungan Kedah, after that Muzium Mahsuri.

Adam memang takdak mood nak berjalan. Cuaca panas kot yang spoil-kan mood dia. Dok sedap lepak dengan ayah dia makan aiskrim. Ntah berapa kali beli minuman pun saya dah tak kira. Jadi, saya ronda-ronda Kota Mahsuri dengan kakak saya je.













Ada banyak lagi masa sebelum malam menjengah. Jadi kami bercadang ke Beras Terbakar. Adik saya pun ada kirim dress dengan kakak. Sebab dia cakap, shopping kat area-area situ murah. Tak tahulah sejauh mana kemurahannya.





Petang tu, abang ipar dapat call. Kawan dia nak jumpa dekat area Jeti Kuah sana. Kami pun bergerak ke sana. Sementara menunggu kawan si abang ipar tu, mohle kita ke destinasi seterusnya, Dataran Lang atau Dataran Helang. Not sure. Yang pastinya Eagle Square. Hehe!

See you again!


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment