19 February 2015

Jalan-jalan | Taman Putra Perdana, Putrajaya

Salam.

First of all, Happy Chinese New Year 2015. Especially kepada kawan-kawan Chinese, walaupun boleh dikira dengan jari tangan je berapa ramai kawan Chinese tu.

Anyway time cuti ni je la baru berpeluang nak menulis. Nak sedapkan hati sebab tak ke mana. At least update blog, ada la jugak aktiviti yang saya buat. Ye dak? Haha!

Untuk akan datang, banyak tempat yang saya nak pergi. Jadi, dengan masa terluang ni, saya nak kongsi tempat-tempat yang saya dah pernah pergi sebelum-sebelum ni.

I believe I can fly~

Ok. Sambung lagi jalan-jalan dekat Putrajaya. Seminggu kemudian, lepas saya ke Taman Saujana Hijau dan Kelab TasikPutrajaya, saya bersama dengan dua orang partner in crime sudah merancang nak ke Taman Putra Perdana pula.

Taman Putra Perdana, terletak di Presint 1, dan di lokasi tertinggi. Kalau korang perasan, berhadapan dengan Hotel Shangri-La. Hotel ni kat mana? Kat bulatan yang paling besar di dunia. Eh? Nak tengok panorama cantik Putrajaya, bolehlah view dari taman ni.

Around jam 9 pagi, kami sampai ke sana. Orang tidak ramai. Mungkin sebab pagi sangat (kot la), atau orang Putrajaya dah boring jalan-jalan kat tempat dia? Yela, manada orang nak explore tempat sendiri. Kan? Tapi ada la jugak rakyat yang pergi berjoging. Tak kurang juga kat sana yang berdating.

Ladies and gentleman, ni la pic yang sempat saya snap.


Here we go! Tudiaaaa~







 
View mercu dari belakang

Awak kat mana? Awak, awak kat mana?

Big Green Onion(?) =D

Jambatan-tak-ingat-nama dengan Masjid pink.

Bawak bekpes. Manada kedai bukak pagi-pagi. LOL!


Bye! Jumpa lagi!

Next, mohle kita ke Taman Wawasan pula, yang terletak dekat Presint 2. Kalau tak salah saya la.

Adios!

MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment