22 February 2015

Trip Langkawi | Dataran Helang

Salam.

Sambung lagi cerita Langkawi hari kedua.

Lepas abang ipar dapat panggilan dari kawan dia, kami semua ke Pekan Kuah, area-area jeti tu la. Sementara tunggu kawan abang ipar tu, kami jalan-jalan sat kat Dataran Helang or Eagle Square. Ada apa kat sana? Ada helang besaq. Hehe!

Masa on the way nak ke sana, kitorang tengok ada ramai orang berkumpul. Pasaipa? Ada orang pengsan ka? Sebagai rakyat yang mempunyai curiosity yang tinggi, saya pun pergi menjengah. Ada budak ulaq la weh.

Eh! Ada jugak menyelit
si Adam kat belakang tu =D

Saya tak tahu berapa umur budak tu. Tapi memang ada seekor ular da siap berbelit kat badan dia. Gelinya. Oh! Saya cakap geli ea. Saya tak cakap saya takut ular, saya cuma geli je. Saya snap pic dia. Lepas tu boleh plak dia berlari ke arah saya. Cis!

Lepas dah terhibur sedikit dengan situasi tadi, kami pun berjalan ke arah helang besar tu. Nampak macam dekat. Jauh jugak nak berjalan ke sana. Tips kalau nak travel, stamina kene tinggi. Haha!





Err. Mohon abaikan saja brader baju hijau tu.
Spoil betul laa -,-

Tak sedar dah nak malam. Lepas dah jumpa dengan kawan abang ipar and shopping sikit-sikit kat dalam kompleks tu -- apa nama dia? Kompleks jeti ke? perut pun terasa lapar.

Sebab saya bukan penduduk Langkawi, saya mesej kawan saya yang duduk sini. Tanya kat mana tempat makan ikan bakar sedap. Tapi kami tak jumpa pun tempat tu. Yela, tempat orang mana familiar sangat. Last-last berhenti makan kat mana-mana kedai. Balik, balik makan tomyam.

Tinggal satu hari lagi di Langkawi. Adios!


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment