10 January 2015

Trip Sabah | Plan trip ke Sabah

Salam.

Saya tak pernah terfikir pun nak melancong ke Sabah. Or ada simpan wish list nak ke sana. Tapi sejak abang ipar saya kerja kat Sandakan, Sabah, and Adam -- anak buah saya pun dah banyak kali naik flight pergi Sabah, teringin jugak sebenarnya. Tapi tak berharap sangat la.

Gambaq ehsan dari wikipedia

Hari tu, kawan saya ajak saya ke Sabah. Cerita dia memang tragik jugak la. Sebab dia dah beli tiket ke sana. And then partner dia tiba-tiba cancel. Which mean, tak jadi pergi. Bila dia ajak saya, rasa macam kecik tapak tangan, kuali saya tadahkan. Saya pun, ok je la since saya sendiri tak pernah pergi sana. This is the chance.

Jadi, kawan saya ni suruh saya plan. Dia tanya saya, saya nak pergi mana, nak buat apa, and so on. Kira macam saya lah yang kena plan, review, and research. Jadi saya pun start blogwalking mana-mana blogger yang dah pernah ke Sabah. And thanks to Cik Poobritney ni sebab blog dia la yang paling banyak membantu masa saya buat research pasal Sabah ni.

So, bawah ni tentatif program yang asal, yang mula-mula sekali saya buat. Nak kata draf tu tak jugak lah. Tapi ni memang first plan. Kira macam tak korek dalam-dalam lagi la. Siapa nak follow, follow la. Risiko masing-masing. Ok? Hehe! Tapi saya akan perincikan lagi lah tentatif program ni. Tunggu next entri


P/s: Saya tak tepek kat dalam blog tempat-tempat yang saya dah survey sebab saya draf dalam buku je =)


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

1 comment:

Safura Poobritney said...

Hi Nadea,

Sabah best kan? Anyway glad that all the info helps you :)

Post a Comment