04 September 2011

McD Coca-cola Can Glass | Purple

Assalamualaikum cinta semua.

Aku nak sambung cerita fasal cawan McD balik. Macam mana aku boleh dapatkan cawan kedua tu.  Cawan first ada kat sini. Cawan yang kedua ni pun, aku tak dek lah berhajat sangat nak dapatkannya. Kebetulan je la kiranya. Tapi tak jugak sebenarnya. Hehe.

Masa cuti Wesak bulan Mei dulu, aku dengan Sai ada keluar jumpa Hur kat Mid Valley. Masa tu baru dua minggu praktikal. Full story ada kat sini. Nak baca, bacalah. Tak nak baca pun tak pe. Tak dek hal la.

Masa tu pulak, kebetulan adik aku pun keluar. Pergi mana pun aku tak ingat. Tapi dia ada cakap yang kawan sekolah dia nak belanja McD.
          “Makan McD time bila?” Aku tanya adik aku.
          “Tengah hari nanti la. Kan murah,” dia menjawab. Amboi! Tahu rupanya. Aku ingatkan dia tak tahu fasal McValue Lunch. Sadis la kan kalau tak tahu. Haha.
          “Sure ke kawan kau belanja McD?” Aku tanya lagi, berpura-pura.
          “Ha’ah. Lagi pun dia buat part-time kat McD tu.”
          “Oh.. boleh lah kau dapatkan cawan McD nanti,” tanpa berfikir panjang, laju je aku mengutarakan idea yang bernas tu.
“Macam mana nak dapatkan gelas tu?” Oh! Adik aku tak tahu rupanya.
“Kawan kau belanja kan? Hang beli McValue Lunch set besaq naa!” Aku mengajuk loghat Kedah dia. Time tu dia study kat matrik Kedah. Sejak dari tu speaking Kedah je dengan aku. Secara kebetulankan? Aku tak merancangnya. Haha.


Lunch hour tiba. Aku mesej adik aku,

dapat dah ke cawan? Warna apa?

Seminit.. 2 minit.. 5 minit.. malas aku tunggu. Dia tak reply mesej. Masa tu aku, Sai dengan Hur dah ada kat McD. Duduk borak-borak. Sambil-sambil tu berdiskusi bercerita fasal praktikal. Sebab adik aku tak reply mesej tadi, aku hantar mesej siap-siap,

dapatkan jugak cawan McD taw!

Haha! Yang ni memang berniat.

Bla.. bla.. pot.. pet.. kitorang berpisah. Masa aku sampai rumah, aku cari adik aku. Ingatkan dia dah balik. Rupa-rupanya belum. Kalau berjalan boleh tahan. Keluar pagi balik petang. Haha. Tak lama lepas tu, adik aku dah terpacak dalam rumah.
          “Dapat dah?” Soalan pertama aku.
          “Dah.. ni haa.. warna purple,” bangga je siap tunjuk kat depan mata. Tersengih-sengih aku.

Begitulah al-kisahnya. Ok, nanti aku sambung lagi di lain masa.


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment