23 November 2014

Jalan-jalan | Taman Saujana Hijau, Putrajaya

Semenjak dua menjak ni, saya telah berazam nak habiskan berjalan-jalan dengan round satu Putrajaya. Tapi tidaklah dalam masa satu hari. Paling koman pun, satu hari boleh pergi 2 atau 3 tempat saja.

Jadi, tempat pertama yang saya pergi semalam ialah Taman Saujana Hijau yang terletak di Presint 11. Untungnya penduduk di sini, mereka boleh bersiar-siar atau jogging bersama-sama keluarga, rakan dan taulan pada waktu petang di taman ini.

Tapi biasalah, tak semua orang nak explore berjalan-jalan tempat sendiri. Itulah yang saya boleh simpulkan bila mana kawan saya sendiri yang duduk di Presint 11, masih belum menjejakkan kaki lagi ke taman ini.

Masa kami (saya dan dua orang kawan saya) pergi, waktu tu baru lepas hujan. Jadi sangat terasa kesegaran udaranya bila angin bertiup lembut menyapa di pipi.

And of course, taman ni jugak terkenal dengan outdoor photo-shoot wedding. Sebab masa kami kat sana, sangat banyak pasangan pengantin baru bersama jurugambar mereka berposing di sana. Terasa macam nak kahwin pulak. Haha!

Malas nak cerita panjang, korang boleh tengok gambar-gambar kat bawah ni. Oklah tu, sekadar untuk tatapan mata.

I don't have any idea what is the meaning of 'Bustan'
at that time -,-



Keep Calm and Walk














Fefeeling macam kat Belanda pulak.

Next, kita pergi jalan-jalan kat Kelab Tasik Putrajaya pulak. Peace yo!



MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

2 comments:

siti hazreen said...

Wah cantiknya!

nadeafu chan said...

@siti hazreen: tempat tu memang cantik :)

Post a Comment