20 March 2014

Trip Langkawi | Langkawi Bird Paradise Wildlife Park

Petangnya, selepas kami lunch, solat jama’ takdim -- musafir dan rest, kami ke lokasi seterusnya, Langkawi Bird Paradise Wildlife Park yang terletak di Jalan Ayer Hangat. Cuaca yang panas membahang macam ni, eloklah kalau berjalan dalam bangunan saja.

Seperti biasa, sebelum ke kaunter di lobi, sediakan IC siap-siap untuk beli tiket. Harga tiket untuk dewasa RM15 dan kanak-kanak RM10 dari umur 3 hingga 12 tahun. Rasanya masa pergi hari tu ada diskaun 50% kot. Sama ada bayar RM7 atau RM15. Tak ingat dah!





Dekat depan pintu masuk, ada booth yang jual makanan burung dan haiwan dalam tu. Korang boleh beli makanan yang khas untuk haiwan atau beli yang campur-campur. Lepas da berjalan melepasi pintu masuk, korang akan disambut dengan burung kakak tua spesis Macaw.




Kat dalam tu, korang tak payah risau kalau tak sempat nak melawat semua bahagian. Sebabnya, dalam tu, staf LBPWP dah siap-siap bubuh anak panah untuk korang follow. Kiranya, jalan sehala saja la dalam tu. Pintu masuk lain. Keluar nanti, pintu lain.


Selebihnya kat bawah ni saya lampirkan gambar-gambar untuk korang nikmati :)

Greater Flamingo.
Tak tahu pasai pa kolam dia lagu tu.

Nak snap pic itik sebenarnya.

Salt Water Crocodile

Lady Amhest Pheasant


Palm Cockatoo

Macaw Feeding



Budgerigers Feeding



Adam takut-takut nak kasi makanan kat kancil

Kalau nak kasi makanan, melalui lubang tu je.

Reticulated Phyton







Landak kat sini boleh makan kobis

Peacock

Boleh tgk staff kasi makanan and tgk depa makan secara close-up!

Japanse Koi Feeding. Dah macam kasi botol susu kat anak-anak

Last, kasi makanan kat arnab

Saya rasa, compare dengan Zoo Negara and Zoo Melaka, yang ni paling best! Sebabnya, kita boleh enjoy bagi makanan dekat haiwan dalam tu and siap boleh sentuh-pegang-belai lagi. Worth it!


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment