29 November 2011

GiveAway by Fiqa

Salam semua.

Aku sangat geram dengan mereka-mereka yang tahu melukis ala-ala doodle gitu. Bukan geram apa.. kenapa dorang dikurniakan bakat boleh melukis benda-benda yang kiut-miut macam tu? Grrr! Ok! Masa untuk serius dah tamat. Tettt!

Korang suka doodle? Aku pun suka jugak. Kenapa aku suka doodle? Sebelum tu korang tahu tak google doodle tu apa? Menurut ensiklopedia percuma dari Incik Wikipedia, doodle ialah :

A doodle is an unfocused drawing made while a person's attention is otherwise occupied. Doodles are simple drawings that can have concrete representational meaning or may just be abstract shapes. Stereotypical examples of doodling are found in school notebooks, often in the margins, drawn by students daydreaming or losing interest during class. Other common examples of doodling are produced during long telephone conversations if a pen and paper are available.

Tengok definisi doodle sendiri pun korang dah tahu kenapa. Bila aku hilang fokus dalam kelas, merapu dalam hati, “Ape la yang lecturer kat depan ni bergosip?”, sedar tak sedar bila waktu kelas dah nak habis.. nota-nota aku sudah dipenuhi dengan doodle atau bentuk-bentuk abstrak.

Yes! Kesemua definisi di atas sangat menepati ciri-ciri yang ada dalam diri aku sewaktu berada dalam kelas untuk subjek yang masih samar-samar selama 3 jam. Pergh! Untuk ayat yang last sekali tu aku nak komen, nampak sangat bergayut kat telefon masa tu bosan tahap gaban dengan topik yang digosipkan. Haha!

Tapi tak boleh la aku nak selalu ber’daydreaming’ je dalam kelas. Tak berbaloi duit PTPTN aku habis buat bayar yuran. Haha. Sekali-sekala boleh kot wat isi masa lapang.. time tak dek idea nak buat tesis ke, time dok nganga tak buat apa, tengok-tengok dah penuh dengan doodle draf tesis aku. Cit!

Well..walaupun tak mahir sangat doodle-doodle ni sebab tangan pun berurat-urat macam dawai, keras macam kayu.. still ada jugak doodle yang aku pernah buat. Kalau aku rajin, aku upload kat pesbuk. Lepas tu pergi tag kawan-kawan yang berkaitan. Haha.

jom join! klik sini

Kepada korang yang baca entri ni, jomlah join contest dari Fiqa ni. Simple je. Menang kalah belakang kira. Haha.


MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment