19 June 2011

Cinta - Hadiah dari Allah

Salam semua.

Pagi yang mulia lagi indah ni, aku nak taip satu entri ringkas saje.

Cinta. Cinta umpama hadiah dari Allah. Kita gembira dan suka bila seseorang bagi hadiah kat kita. Tapi, wajarkah hadiah lebih dicintai dari Pemberi hadiah? Jawabnya, tepuk dada, tanyalah iman di dalam jiwa kita. Tentulah pemberi hadiah kan.


Tapi, apa yang berlaku kebanyakannya lebih dari itu. Pujaan, sanjungan dan sikap mengagung-agungkan cinta itu dalam nyanyian dan filem di seantero dunia ini sampai ke tahap yang boleh 'mempertuhankan' cinta. Seolah-olah cinta itulah segala-galanya. Padahal, selalu cinta yang macam tu sirna setelah diuji di alam rumah tangga.

Sementara belum dapat lagi, dipuji dan dipuja. Tapi bila dah dapat, segala kemanisannya hilang. Apa yang tak kene sebenarnya dengan cinta ini?

MAAF! ENTRI TAK BERAPA BEST. KALAU TAK RAJIN NAK KOMEN, LIKE SAJA PUN DAH OK :)

No comments:

Post a Comment